فروشگاه تخصصی تجهیزات صنعتی

گیربکس صنعتی sew

گیربکس صنعتی sew | ویژگی‌های فنی، کاربرد و خرید گیربکس صنعتی اس ای دبلیو آلمان

گیربکس صنعتی SEW یکی از محصولات پرطرفدار گروه صنعتی SEW است، این شرکت آلمانی با بیش از 90 سال سابقه در تولید انواع گیربکس‌های صنعتی، بدون شک از برترین برندهای تولیدکننده گیربکس صنعتی در دنیا می‌باشد. محصولات این برند به دلیل کیفیت در ساختار و تکنولوژی پیشرفته‌ای که دارند، انتخاب اول مهندسان فنی و صنعت‌گران کشورهای مختلف از جمله ایران هستند.

گیربکس صنعتی sew در صنایع مختلفی مانند برق و انرژی، فولاد، بالابرها، آسانسورها، صنایع سیمان، صنعت پزشکی و دارو سازی، صنایع غذایی، صنایع نظامی، نفت و گاز و پتروشیمی و بسیاری از صنایعی که دارای خط تولید هستند کاربرد دارد.

در این مطلب به ویژگی‌ها و کاربردهای مختلف این قطعه پرداخته و بررسی می‌کنیم چرا گیربکس صنعتی sew برترین گیربکس صنعتی در جهان است.

برای خرید انواع گیربکس‌های برند SEW و مشاوره قبل از خرید، می‌توانید با متخصصان گروه صنعتی سدکو؛ واردکننده بدون واسطه محصولات sew از آلمان تماس بگیرید.

گیربکس صنعتی SEW چیست؟

خرید گیربکس صنعتی sew - قیمت گیربکس صنعتی sew - نمایندگی فروش گیربکس صنعتی sew
خرید گیربکس صنعتی sew – قیمت گیربکس صنعتی sew – نمایندگی فروش گیربکس صنعتی sew

گیربکس صنعتی SEW یک ماشین مکانیکی است که برای انتقال نیرو از یک شفت (محور) چرخان به محور دیگری در ماشین‌آلات صنعتی استفاده می‌شود. هدف از استفاده ازاین نوع گیربکس‌، کنترل سرعت و گشتاور ورودی و تنظیم آن به میزان دلخواه است.

گیربکس‌ صنعتی اس ای دبلیو در بیشتر صنایع کاربرد دارد و نقش مهمی در سیستم انتقال نیرو دارد. این قطعه نقش مؤثری در عملکرد و کارایی کل سیستم ایفا می‌کند و در بعضی موارد حتی می‌تواند از خطرات و آسیب‌های احتمالی برای دستگاه‌ها و نفرات جلوگیری کند.

انواع مدل های گیربکس صنعتی اس ای دبلیو

مانند سایز محصولات برند اس ای دبلیو، این گیربکس نیز در سری‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود که سری x آن دارای مدل‌های زیر است:

    • گیربکس صنعتی SEW سری X.F (با ورودی هالو)
    • گیربکس صنعتی SEW سری X.K (ورودی شافت)
    • گیربکس صنعتی SEW سری X.T (ورودی شافت از بالا)

انتخاب گیربکس مناسب به عوامل متعددی از جمله گشتاور مورد نیاز، نسبت تبدیل سرعت، شرایط کارکرد و کاربرد مورد نظر بستگی دارد. به همین علت، تولیدکنندگان این محصولات، طیف وسیعی از گیربکس‌ها را برای برآورده کردن هر خواسته و نیاز صنعتی طراحی و تولید کرده‌اند.

از انواع گیربکس‌های SEW می‌توان به گیربکس آویز، گیربکس حلزونی، گیربکس هلیکال، گیربکس کرانویل، گیربکس خورشیدی و گیربکس دور متغیر اشاره کرد که هر یک کاربرد خاص خود را دارد.

ویژگی فنی، مزایا و معایب گیربکس صنعتی sew

پلتفرم مستقل این گیربکس، چرخ‌دنده‌های هلیکال و بول، پوسته گیربکس دوتکه و سه‌تکه و همچنین تنوع گسترده با داشتن آپشن‌ها و تجهیزات جانبی از ویژگی‌های مهم گیربکس صنعتی sew هستند.

گیربکس‌‌ صنعتی SEW سری x از نظر فنی و کارایی در صنایع مختلف بسیار خوب عمل کرده‌ است و مورد تایید استفاده‌کنندگان خود می‌باشد. در اینجا به مشخصات فنی آن می‌پردازیم:

مشخصات فنی گیربکس sew:

توان ورودی: در گیربکس صنعتی SEW به طور معمول برق ورودی بین 0.9 کیلو وات تا 160 کیلووات است.
گشتاور خروجی: معمولاً از 31 نیوتن متر تا 18000 نیوتن متر است.
نسبت تبدیل: ما بین 3.21 تا 289.74 می‌باشد.
قطر شافت خروجی: از 20 میلیمتر تا 120 میلیمتر
قابلیت نصب: نصب آن‌ بستگی به شرایط و محیطی که مورد استفاده قرار می‌گیرد دارد و به صورت پایه دار، فلنچ دار عمودی و افقی نصب می‌شود.
انتقال قدرت: این گیربکس‌ قابلیت تبدیل گشتاور در توان‌های بالا را دارد.
طول عمر: به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا، گیربکس صنعتی sew دارای طول عمر بالایی است.

جدول مشخصات انواع گیربکس صنعتی سری x

نحوه پلاک‌خوانی گیربکس صنعتی سری x

مزایای گیربکس اس ای دبلیو:

گیربکس صنعتی SEW سری X به دلیل گنجاندن مدل CW و CCW در یک گیربکس،سرعت کم و ایجاد گشتاور بالا و سیستم خنک کن توسط آب، مناسب‌ترین نوع گیربکس در صنایع سنگینی مانند آسیاب‌ها، همزن‌ها و کانوایرهای سنگین است.

همچنین گیربکس صنعتی اس ای دبلیو سری X با قابلیت نصب گیربکس کمکی (Auxiliary Load Drive) هر گونه تعمیر و تغییر در سیستم را ممکن می‌کند (گیربکس اصلی توسط سیستم کلاچ از مدار خارج شده و گیربکس کمکی در مدار قرار می‌گیرد).

برخی از مزایای عمده این محصول عبارتند از:

    •  کیفیت بالا: گیربکس‌ صنعتی SEW با کیفیت بالا و طراحی مقاوم ساخته شده‌ است.
    •  راندمان بالا: این گیربکس‌ در بازه‌های زمانی مناسب دارای راندمان بالایی است.
    • کم صدا و بدون نویز: به دلیل استفاده از چرخ‌دنده‌های هلیکال، این گیربکس‌ صدای کم و بدون نویز دارد.
    •  قیمت مقرون به صرفه: این گیربکس‌ با قیمت‌های مناسبی عرضه می‌شود.
    •  طراحی مناسب: گیربکس‌ صنعتی SEW به خاطر طراحی خاص خود برای استفاده در صنایع مختلف مناسب است.
    • سیستم خنک کننده مناسب
    • فناوری ماژولار منحصربه‌فرد

معایب:

هر چند این مزایا گیربکس‌ صنعتی SEW را برای استفاده در صنایع مختلف مناسب می‌کند، اما ممکن است برخی از معایب را نیز داشته باشند، مانند:

    • هزینه‌های نگهداری و تعمیرات بالا
    • در برخی موارد، نیاز به تعویض قطعات خاص ممکن است باعث افزایش هزینه‌ها شود.
    • در برخی از کشورها، دسترسی به قطعات یدکی آن ممکن است محدود باشد. اما گروه صنعتی سدکو، تأمین قطعات یدکی محصولات sew را برای صنایع فراهم آورده است. مثلاً برای تهیه اینورتر و انکودر sew می‌توانید با بخش فروش سدکو تماس بگیرید.

کاربرد گیربکس صنعتی SEW در صنایع مختلف

گیربکس صنعتی sew

همان‌طور که اشاره شد از این گیربکس‌ در صنایع مختلف استفاده می‌شود. برخی از این صنایع را در اینجا بررسی می‌کنیم:

صنایع خودروسازی: گیربکس‌ صنعتی SEW در صنعت خودروسازی نقش مهمی دارد. وظیفه اصلی گیربکس در خودرو، تنظیم گشتاور و سرعت مورد نیاز در محصولات این صنعت است. همچنین در خط تولید بر روی نقاله ها و بالابرها و جرثقیل‌هایی که قطعات سنگین را جابه‌جا می‌کنند کاربرد بسیاری دارد.

صنایع فلزی مانند صنعت فولاد: گیربکس‌ صنعتی سری X در صنایع فلزی نقش مهمی ایفا می‌کنند. این گیربکس‌ به طور گسترده در سیستم‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات برای حفظ و بهبود فرآیند تولید در خط تولید فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این صنعت، از جعبه دنده‌هایی مانند پینیون استفاده می‌شود. علاوه بر قدرت و ظرفیت بالای بار گیربکس، نیاز است که این محصولات دقت بالایی نیز داشته باشند.

صنایع شیمیایی: گیربکس‌ صنعتی در صنایع شیمیایی نیز نقش کلیدی برعهده دارند. از این گیربکس‌ برای تنظیم سرعت و انتقال نیرو در پمپ‌ها، میکسرها، و دیگر دستگاه‌های مورد نیاز برای فرآیندهای شیمیایی استفاده می‌شود.

صنایع شیمیایی در زندگی روزمره ما اهمیت زیادی دارند و به عنوان صنایع پایه، مواد خام را به محصولات شیمیایی تبدیل می‌کنند. این صنایع شامل تولید محصولات غذایی، داروسازی، پتروشیمی، الیاف مصنوعی، مواد بهداشتی و آرایشی، و لوازم خانگی و.. است.

صنایع نفت، گاز و پتروشیمی: گیربکس‌ صنعتی SEW در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد. در این صنعت، گیربکس‌ برای کنترل دقیق فرایندهای پمپاژ و تصفیه استفاده می‌شود. گیربکس‌ صنعتی در صنایع نفت و گاز برای انتقال نیرو و تنظیم سرعت دورانی در ماشین‌آلات استفاده می‌شود.

علاوه‌براین، گیربکس صنعتی در تجهیزات فرآیندهایی که هیچ حرکتی نداشته باشند، مانند مبدل‌های حرارتی، پایپینگ، تانک‌های ذخیره‌سازی، شیر، دستگاه‌های کاهنده فشار، بویلر (دیگ‌های بخار)، خطوط لوله و… نیز استفاده می‌شود.

به طور کلی، گیربکس‌ صنعتی SEW سری X در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای کاربردهای مختلفی مانند ذخیره سازی، کنترل جریان و نگهداری واکنش‌های شیمیایی استفاده می‌شود.

صنایع برق و انرژی: این گیربکس‌ برای تنظیم سرعت و انتقال نیرو در تجهیزات مختلف صنایع برق استفاده می‌شود. برای مثال در توربین‌های بادی، توربین‌های بخار، ژنراتورها، پمپ‌ها و دیگر دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید، انتقال و توزیع انرژی، از گیربکس‌ صنعتی برای کنترل سرعت و گشتاور شفت و تولید برق با توان مورد نیاز استفاده می‌شود.

همچنین، گیربکس‌ صنعتی SEW با توجه به طراحی و ساختار خاص خود، قابلیت استفاده در شرایط سخت صنعتی را دارد. این شرایط می‌تواند شامل دماهای بالا، فشار بالا، محیط‌های گرد و غباری و یا محیط‌های شیمیایی باشد.

کاربرد گیربکس صنعتی sew در دستگاه‌ها

خرید و فروش گیربکس صنعتی sew

گیربکس‌ صنعتی برند SEW سری X در سیستم‌های مختلفی کاربرد دارد و نحوه استفاده از آن بستگی به نوع سیستم و کاربرد خاص آن دارد.

سیستم‌های نوار نقاله:  گیربکس‌ صنعتی  SEW معمولاً در سیستم‌های نوار نقاله برای کمک به جابجایی مواد و محصولات در طول خط تولید استفاده می‌شود. مانند کارخانه کاغذسازی و تولید سیمان و مواد ساختمانی و …

کارخانجات تولید و بسته‌بندی مواد غذایی: در دستگاه‌های نوار نقاله که به صورت مداوم قوطی‌های حاوی نوشیدنی و خوراکی‌ها را در مسیر تولید و بسته‌بندی هدایت می‌کنند، از این گیربکس استفاده می‌شود.

آسانسورها و بالابرها: گیربکس‌ صنعتی SEW در صنعت آسانسور و بالابرها کاربرد گسترده‌ای دارد. این گیربکس‌ به دلیل کارایی بالا و درجه اطمینان بالای خود در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب بهبود عملکرد و افزایش کارایی این سیستم‌ها می‌شود.

میکسرها: گیربکس‌ صنعتی SEW در میکسرها کاربرد فراوانی دارد. در میکسرها، گیربکس‌ SEW برای انتقال قدرت به میکسرها و پمپ‌ها استفاده می‌شود. این گیربکس‌ با تغییر سرعت چرخش روی شفت و انتقال چرخش از شفت به شفت دیگر، به کارایی بالای میکسرها کمک می‌کند و به بهبود عملکرد و افزایش کارایی این دستگاه‌ها منجر می‌شود.

خرید گیربکس صنعتی SEW از نمایندگی ایران

برند sew با کارنامه‌ای درخشان و استفاده از فناوری‌های نوین و مواد با کیفیت بالا، عمر طولانی و عملکرد بسیار قابل اعتمادی که دارند گزینه‌ مناسبی برای مصارف صنعتی شما هستند.

برای خرید گیربکس صنعتی sew اصل آلمان می‌توانید به گروه صنعتی سدکو مراجعه کنید. این شرکت یکی از تأمین‌کنندگان برتر دستگاه‌ها و قطعات صنعتی است. همچنین، سدکو به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر و با سابقه در بازار و واردکننده مستقیم محصولات برند sew از آلمان، تصمین کیفیت و خدمات مشاوره پیش از خرید و پس از فروش برای محصولات خود ارائه می‌دهد.

جهت مشاهده محصولات برند sew روی لینک زیر کلیک کنید و قبل از خرید، با مشاوران متخصص ما برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین محصول مشورت کنید.

کاربردهای گیربکس صنعتی sew در چه صنایعی است؟ از این گیربکس در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، صنایع شیمیایی، فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و… استفاده می‌شود. همچنین در نوار نقاله‌های خطوط تولید اکثر صنایع و کارخانجات تولیدی و در آسانسورها، این گیربکس کاربرد دارد.
مهمترین مزایای گیربکس صنعتی sew چیست؟ کیفیت و راندمان بالا، کم صدا و بدون نویز بودن، قیمت مناسب و طراحی کاربردی و متناسب با شرایط سخت از مهمترین ویژگی‌های گیربکس صنعتی برند اس ای دبلیو است.
گیربکس صنعتی اس ای دبلیو را از کجا بخریم؟ گروه صنعتی سدکو با بیش از دو دهه فعالیت در تأمین قطعات شرکت‌های تولیدی و صنایع مختلف کشور، وارد کننده مستقیم محصولات sew از آلمان است که با اطمینان از کیفیت و با بهترین قیمت گیربکس صنعتی sew و سایر محصولات این برند را می‌توانید خرید کنید. کافیست با ما تماس بگیرید.
Suggested products
محصولات پیشنهادی